dimecres, 29 de febrer del 2012

DUATLÓ PER EQUIPS EL PRAT

Aquest passat dissabte 18 de febrer, vaig córrer, juntament amb el Sergi, l'Alex, el Jose i l'Oriol, el primer (i possiblement l'últim) duatló de la temporada, el duatló per equips del Prat-Valbuena.  Era la primera vegada que participava en una prova amb aquest format per equips i en modalitat contra-rellotge, i la veritat, que va ser mooolt divertit.

Pels que no sapigueu de que va la història, es tracta de formar un equip de com a mínim 4 persones i com a màxim 6. Els equips han d'anar amb la mateixa indumentària, i la idea és que vagin junts durant tot el recorregut,  de manera que els que van millor en algun moment, intentin tibar dels que van mes fluixos en cada una de les disciplines, per tant és interessant, que els equips estiguin el màxim de compensats possible. Cada minut surt un equip, i el crono es para quan el quart component de l'equip creua la línia d'arribada. En el nostre cas, era la primera vegada que corríem junts, però de totes maneres, crec que ho vam fer força bé i el més important, ens ho vam passar de puta mare!

Última volta. Salta a la vista qui anava apurat i qui no! 
El circuit constava de 5000 m de cursa a peu + 20 Km de ciclisme + 2000 m de cursa a peu. El primer tram de cursa a peu, vam sortir controlant molt bé el ritme entre 3'45" i 3'55" el Km. Vam arribar molt bé a T1, jo particularment amb molt bones sensacions, (he de dir, que córrer no és el meu fort, i per tant molt content d'haver aguantat el ritme de l'equip...) . La transició, la vam fer un pel lenta,  lo just per agafar una mica d'alè i començar a pedalar! 20Km de bici, en un circuit de carretera completament pla. El Jose va prendre la responsabilitat de tibar del personal i es va posar al capdavant a pedalar com un animal, al darrera l'Uri, jo en tercer lloc, el Sergi i l'Àlex tancant la comitiva.  Quan vaig abaixar el cap, un moment per beure aigua, vaig veure que estàvem anant una mica per sobre dels 40Km/h. No m'ho podia creure... molt millor ritme del que m'esperava, a més, amb bones sensacions a les cames. Però de cop, vaig sentir un crit darrera meu i vaig veure que la l'Alex i el Sergi s'estaven despenjant... Vaig fotre un crit al Jose per que afluixes una mica el ritme. A partir d'aquí (Km 5 aprox) vam anar tots agrupats, passant bons relleus i mantenint un bon ritme.


Equips A i B del CN Manresa. Després de la cursa. 
La T2, va ser un pel més ràpida que la T1, i va ser aquí, quan em vaig adonar de que aquest últim tram se'm faria molt dur. Havia tibat massa a la bici i tenia les cames completament agarrotades. Poc a poc vaig anar agafant ritme, però no crec que el primer kilòmetre el féssim a menys de 5' el Km. Sort, que la resta de l'equip estaven molt sencers i corrent van molt bé, i em van empenyer (en el sentit literal de la paraula) fins a la línia d'arribada. Al final 1:09:00 i 80é equip de la general. Molt satisfet per ser la primera competició de la temporada, i m'emporto a part del bon regust d'haver compartit el matí amb els companys de l'equip A (que es va classificar en una gran 37a posició amb un temps final de 1:02:13)  i el B del C.N. Manresa, el bon ambient i la bona organització que es va respirar al Prat, molts equips i amb moltes ganes de fer-ho molt bé.

Deures per la pròxima... Córrer una mica més i sobretot, entrenar les transicions de bici a córrer. A veure si així poso una mica d'oli a aquestes potes de fusta. Pròxim repte. Triatló distància B de Banyoles. Salut i kilòmetres!

Equip B  del CN Manresa. Nanos, apunteu-vos a l'agenda (5 de Maig) triatló per equips del Prat. Això s'ha de repetir!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada